donderdag 30 augustus 2012

Mini film: Het verhaal van gebotteld water.


Deze nieuwe film maakt gebruik van eenvoudige woorden en beelden om een complex probleem uit te leggen, in dit geval vervaardigde vraag: hoe krijg je mensen aan het denken wat ze nodig hebben om geld te besteden aan iets wat ze eigenlijk niet nodig hebben of al hebben.

In de afgelopen twee decennia hebben Coca-Cola, Pepsi, Nestle en andere grote drank bedrijven spendeerden talloze miljoenen dollars om ons bang te maken voor leidingwater. Ze hebben ons verteld dat als we zeker willen weten dat wat we drinken puur en schoon is, (niet te vergeten dat we hip en modieus willen zijn) we flessen water moeten kopen.

Helaas, het werkte.

In de Verenigde Staten alleen al, verbruiken we ongeveer 500 miljoen flessen water per week. Stel je voor dat: terwijl 1 miljard mensen geen toegang tot veilig drinkwater wereldwijd hebben, andere mensen miljarden dollars besteden op een gebottelde product dat niet schoner is, mensen en milieu schaadt en de kosten tot 2.000 keer hoger zijn dan kraanwater.
Maar er is goed nieuws: Vorig jaar, voor de eerste keer in een lange tijd, daalde de omzet van gebotteld water. Consumenten die draagbaarheid en gemak willen zijn overgestapt naar hervulbare metalen flessen. Restaurants serveren trots kraanwater. En steden, staten, bedrijven en scholen over de hele wereld verlaten water van de fles om geld te besparen en hun steentje bij te dragen voor het milieu.

Kijk hier de film (8 min.)

Ondanks, hebben we nog een lange weg te gaan.

Dus, neem een minuut vandaag om het verhaal van gebotteld water te kijken. En geef het door aan je vrienden, familie, buren en collega's van wie je denkt misschien wel geïnteresseerd te zijn.

Nadat u dit hebt doorgestuurd 'Het verhaal van gebotteld water' aan uw netwerken, moedig ik u aan een campagne voor investeringen in schoon leidingwater voor iedereen, zoals die gesponsord is door onze partners bij Corporate Accountability International, Food & Water Watch, Polaris Institute, Environmental werkgroep, en de Stille Oceaan Instituut. Bezoek deze fantastische groep websites om meer te leren, sign-up en betrokken te krijgen.

Samen kunnen we Coke, Pepsi, Nestle en de rest van de industrie een bericht sturen zo helder als een glas kraanwater: We geloven niet meer in jullie gefabriceerde producten. We kiezen onze eigen eisen, heel erg bedankt, en we eisen schoon en veilig water voor iedereen!
 

Bron: Earth-matters.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten